Det bliver mere og mere populært for iværksættere at lave deres regnskab selv.
Det er dog de færreste, der kommer igennem det gnidningsfrit og uden hjælp, da det er et stort arbejde, som kræver, at man går ekstra grundigt til værks.
På trods af det store arbejde er der et stigende antal selvstændige, som vælger at lave deres regnskab selv. Dét med god grund; det kan lade sig gøre, hvis man er omhyggelig og sætter sig ind i det. Vil man som selvstændig gøre det så let for sig selv som muligt at lave sit regnskab, kan man eksempelvis benytte sig af et digitalt regnskabsprogram
Hjælpeprogrammer letter arbejdet
For at kunne lave sit eget regnskab som iværksætter kræver det, at man har styr på sin bogføring.
Derefter kan man begynde at skabe sig det økonomiske overblik og at lave selve regnskabet. At lave sit eget regnskab som selvstændig er en kunst, som kan være svær at mestre.
Det kræver både erfaring og træning - men det er ikke umuligt. Bruger man et hjælpeprogram, gør det arbejdet både lettere og mere overskueligt.
Vælger du som iværksætter at bruge sådan et program, skal du sikre dig, at det er godt og overskueligt, og at det indeholder alle de nødvendige funktioner, du som selvstændig har brug for. Regnskabsprogrammet Dinero kan anbefales til formålet
Få styr på regnskabet med Dinero
Dinero er skabt af ikke bare én iværksætter, men to, som selv manglede et godt program til at lave deres regnskab i. Ud af frustrationerne kom Dinero, som af mange betegnes som landets bedste regnskabsprogram til fakturering, moms og bogføring. Udover at holde øje med dit regnskab kan Dinero også give dig løbende overblik over dine fakturaer, køb, moms og så videre.
Det er vigtigt at have styr på, når man er selvstændig. Når du har angivet de oplysninger, regnskabsprogrammet har brug for, får du et samlet overblik over indtægter, udgifter, resultater, hvad du skylder i moms, hvornår du skal afregne moms, hvilke kommende betalinger du har og meget mere. Dinero er en nem og overskuelig måde at lave regnskab på, og programmet kan anbefales, hvis man er til struktur, orden og overskuelighed
Dinero - meget mere end et regnskabsprogram
Dinero er ikke blot et regnskabsprogram - det kan meget mere, som gør dit liv som selvstændig nemmere. Det kan blandt andet hjælpe dig med at holde styr på kvitteringer, og så kan det bruges overalt og på flere forskellige devices. Når man er selvstændig, er der mange ting, man skal holde styr på.
Især hvis man rejser meget, er meget på farten, har mange kundemøder rundt omkring i landet eller lignende, kan det være svært at holde styr på bonner og kvitteringer. Dinero tilbyder en app, hvor du som iværksætter kan tage billeder af disse, så du ikke skal holde styr på dem fysisk, men så de ligger ét samlet sted.
Som iværksætter er man tit på farten.
Derfor er det rart med et program, som kan bruges overalt. Dette kan lade sig gøre, hvis du benytter Dinero
Hvad kan mit regnskab fortælle mig?
Når du har lavet dit regnskab, hvad enten du har brugt Dinero eller ej, kan du begynde at analysere på resultaterne.
Ud fra disse kan du blandt andet begynde at arbejde på, hvordan din omsætning kan øges, og hvordan dine omkostninger kan minimeres. Jo flere gange du som iværksætter laver dit eget regnskab, jo mere og mere vant til det bliver du. Derfor vil det også blive lettere med tiden, hvis du bliver ved